Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Reis, Yasmine Rocha
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64544
Resumo: This paper deals with the development of the manual "Fashion For Sale: A Handbook of Services to the Retail Seller Fashion". The manual is available as a product and a serviceoriented training, the training and the performance of the sales professional in the fashion retail. The theoretical framework, the experience of a year and three months in the area, the questionnaire, data and testimonies collected from tenants, managers, assistant managers and designers, the observations and own consumption are the research methodology used. As architectural design methodology concepts of design thinking are used, Instructional Design and 6Ds. The marketing strategy and apply directly in developing the skills of the seller and the optimization of the sales environment in search of satisfaction and excellence in service to the new consumer
id UFC-7_0d00bad67bf0ecc5b72db3490de19cf5
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/64544
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de modaFashion for sale: a service manual for the fashion retail salespersonAtendimentoVendedorVarejo de modaThis paper deals with the development of the manual "Fashion For Sale: A Handbook of Services to the Retail Seller Fashion". The manual is available as a product and a serviceoriented training, the training and the performance of the sales professional in the fashion retail. The theoretical framework, the experience of a year and three months in the area, the questionnaire, data and testimonies collected from tenants, managers, assistant managers and designers, the observations and own consumption are the research methodology used. As architectural design methodology concepts of design thinking are used, Instructional Design and 6Ds. The marketing strategy and apply directly in developing the skills of the seller and the optimization of the sales environment in search of satisfaction and excellence in service to the new consumerO presente trabalho trata do desenvolvimento do manual “Moda à Venda: Um Manual de Atendimento para o Vendedor do Varejo de Moda”. O manual se dispõe como um produto e um serviço voltado para a capacitação, o treinamento e o desempenho do profissional de vendas, no varejo de moda. O referencial teórico, a experiência de um ano e três meses na área, o questionário aplicado, os dados e depoimentos coletados de lojistas, gerentes, subgerentes e estilistas, as observações e o próprio consumo somam a metodologia de pesquisa utilizada. Como metodologia projetual são utilizados os conceitos do Design Thinking, Design Instrucional e 6Ds. O marketing e a estratégia se aplicam diretamente no desenvolvimento das competências do vendedor e na otimização do ambiente de venda, em busca da satisfação e da excelência no atendimento ao novo consumidorMendes, Francisca Raimunda NogueiraReis, Yasmine Rocha2022-03-22T16:25:21Z2022-03-22T16:25:21Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfREIS, Yasmine Rocha. Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda. 2014. 116 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Design de Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2014.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64544porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-03-22T16:33:22Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/64544Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:44:20.407451Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
Fashion for sale: a service manual for the fashion retail salesperson
title Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
spellingShingle Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
Reis, Yasmine Rocha
Atendimento
Vendedor
Varejo de moda
title_short Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
title_full Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
title_fullStr Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
title_full_unstemmed Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
title_sort Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda
author Reis, Yasmine Rocha
author_facet Reis, Yasmine Rocha
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Mendes, Francisca Raimunda Nogueira
dc.contributor.author.fl_str_mv Reis, Yasmine Rocha
dc.subject.por.fl_str_mv Atendimento
Vendedor
Varejo de moda
topic Atendimento
Vendedor
Varejo de moda
description This paper deals with the development of the manual "Fashion For Sale: A Handbook of Services to the Retail Seller Fashion". The manual is available as a product and a serviceoriented training, the training and the performance of the sales professional in the fashion retail. The theoretical framework, the experience of a year and three months in the area, the questionnaire, data and testimonies collected from tenants, managers, assistant managers and designers, the observations and own consumption are the research methodology used. As architectural design methodology concepts of design thinking are used, Instructional Design and 6Ds. The marketing strategy and apply directly in developing the skills of the seller and the optimization of the sales environment in search of satisfaction and excellence in service to the new consumer
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014
2022-03-22T16:25:21Z
2022-03-22T16:25:21Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv REIS, Yasmine Rocha. Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda. 2014. 116 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Design de Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2014.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64544
identifier_str_mv REIS, Yasmine Rocha. Moda à venda: um manual de atendimento para o vendedor do varejo de moda. 2014. 116 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Design de Moda) - Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2014.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/64544
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813028926539169792