Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Álvaro Leonel de Oliveira
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Vilas Boas, Luiz Henrique de Barros, Rezende, Daniel Carvalho de, Antonialli, Luiz Marcelo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39450
Resumo: The consumer behavior of people who drink wine regularly, can tell about how they experience and characterize themselves in front of society. The academy has investigated these behaviors from the perspective of personal values and the formation of the individual identity. However, it is an absence of research that worked on both perspectives together. The objective of this article was to verify the relationship between personal values and the identity formation traits of wine consumers, considering the personal value constructs of Schwartz (1992, 2012) and the identity formation principles of Reed II et al (2012). The methodological approach was quantitative, using the techniques of multivariate analysis of clusters, discriminant and ANOVA. The results of the sample indicate that it is possible to establish different relations between the constructs present in the theory of personal values and the principles of identity formation in consumer behavior.
id UFLA_8437673cf93fc3bbe782955e31e5caf7
oai_identifier_str oai:localhost:1/39450
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidadeBehavior of wine consumers: A relationship between personal values and identityValores pessoaisIdentidadeConsumo de vinhosPersonal valuesIdentityWine consumptionThe consumer behavior of people who drink wine regularly, can tell about how they experience and characterize themselves in front of society. The academy has investigated these behaviors from the perspective of personal values and the formation of the individual identity. However, it is an absence of research that worked on both perspectives together. The objective of this article was to verify the relationship between personal values and the identity formation traits of wine consumers, considering the personal value constructs of Schwartz (1992, 2012) and the identity formation principles of Reed II et al (2012). The methodological approach was quantitative, using the techniques of multivariate analysis of clusters, discriminant and ANOVA. The results of the sample indicate that it is possible to establish different relations between the constructs present in the theory of personal values and the principles of identity formation in consumer behavior.O comportamento de consumo das pessoas que bebem vinho regularmente, pode dizer sobre como elas vivenciam e se caracterizam frente a sociedade. A academia tem investigado estes comportamentos sob a ótica dos valores pessoais ou da formação de identidade do indivíduo. Porém, constatou-se a ausência de pesquisas que trabalhassem estas duas perspectivas em conjunto. Logo, o objetivo deste artigo foi verificar a relação entre os valores pessoais e os traços de formação de identidade dos consumidores de vinhos, considerando os constructos de valores pessoais de Schwartz (1992, 2012) e os princípios de formação de identidade de Reed II et al (2012). A abordagem metodológica foi quantitativa, utilizando-se das técnicas de análise multivariada de clusters, discriminante e ANOVA. Os resultados da amostra apontam que é possível estabelecer diferentes relações entre os constructos presentes na teoria de valores pessoais e os princípios de formação de identidade em comportamento de consumo.Universidade Federal de Mato Grosso do Sul2020-03-27T11:14:45Z2020-03-27T11:14:45Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCASTRO, A. L. de O. et al. Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade. Desafio Online, Campo Grande, v. 7, n. 1, p. 68-88, jan./abr. 2019.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39450Desafio Onlinereponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCastro, Álvaro Leonel de OliveiraVilas Boas, Luiz Henrique de BarrosRezende, Daniel Carvalho deAntonialli, Luiz Marcelopor2020-03-27T11:15:54Zoai:localhost:1/39450Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2020-03-27T11:15:54Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade
Behavior of wine consumers: A relationship between personal values and identity
title Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade
spellingShingle Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade
Castro, Álvaro Leonel de Oliveira
Valores pessoais
Identidade
Consumo de vinhos
Personal values
Identity
Wine consumption
title_short Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade
title_full Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade
title_fullStr Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade
title_full_unstemmed Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade
title_sort Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade
author Castro, Álvaro Leonel de Oliveira
author_facet Castro, Álvaro Leonel de Oliveira
Vilas Boas, Luiz Henrique de Barros
Rezende, Daniel Carvalho de
Antonialli, Luiz Marcelo
author_role author
author2 Vilas Boas, Luiz Henrique de Barros
Rezende, Daniel Carvalho de
Antonialli, Luiz Marcelo
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Álvaro Leonel de Oliveira
Vilas Boas, Luiz Henrique de Barros
Rezende, Daniel Carvalho de
Antonialli, Luiz Marcelo
dc.subject.por.fl_str_mv Valores pessoais
Identidade
Consumo de vinhos
Personal values
Identity
Wine consumption
topic Valores pessoais
Identidade
Consumo de vinhos
Personal values
Identity
Wine consumption
description The consumer behavior of people who drink wine regularly, can tell about how they experience and characterize themselves in front of society. The academy has investigated these behaviors from the perspective of personal values and the formation of the individual identity. However, it is an absence of research that worked on both perspectives together. The objective of this article was to verify the relationship between personal values and the identity formation traits of wine consumers, considering the personal value constructs of Schwartz (1992, 2012) and the identity formation principles of Reed II et al (2012). The methodological approach was quantitative, using the techniques of multivariate analysis of clusters, discriminant and ANOVA. The results of the sample indicate that it is possible to establish different relations between the constructs present in the theory of personal values and the principles of identity formation in consumer behavior.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019
2020-03-27T11:14:45Z
2020-03-27T11:14:45Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CASTRO, A. L. de O. et al. Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade. Desafio Online, Campo Grande, v. 7, n. 1, p. 68-88, jan./abr. 2019.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39450
identifier_str_mv CASTRO, A. L. de O. et al. Comportamento dos consumidores de vinhos: uma relação entre valores pessoais e identidade. Desafio Online, Campo Grande, v. 7, n. 1, p. 68-88, jan./abr. 2019.
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39450
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Desafio Online
reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1807835228519006208