THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Telma
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Chaves, Elisangela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Estudos do Lazer
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277
Resumo: The project A Educação Integral nos Palcos da Cidade was analyzed from the eyes of the monitors/choreographers, accessed through semi-structured interviews. Sharing networks were approached as a rhizome and the insertion in this map was carried out with cartographic inspiration. The greatest benefit perceived by the interviewees in this process was the possibility of meeting, which strengthens their professional performance and reduces the feeling of isolation in daily school life.  
id UFMG-17_e0ec6f7b824473f1e11a6a808d5bcf36
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/37277
network_acronym_str UFMG-17
network_name_str Revista Brasileira de Estudos do Lazer
repository_id_str
spelling THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORSLA DANZA EM ENCENARIOS DE LA CIUDAD: PROCESOS Y COMPARTIR DE MONITORESA DANÇA NOS PALCOS DA CIDADE: PROCESSOS E PARTILHAS DE MONITORAS/ESdançaprojeto socialformaçãodancesocial projecttrainingdanzaproyecto socialformaciónThe project A Educação Integral nos Palcos da Cidade was analyzed from the eyes of the monitors/choreographers, accessed through semi-structured interviews. Sharing networks were approached as a rhizome and the insertion in this map was carried out with cartographic inspiration. The greatest benefit perceived by the interviewees in this process was the possibility of meeting, which strengthens their professional performance and reduces the feeling of isolation in daily school life.  El proyecto A Educação Integral nos Palcos da Cidade fue analizado desde la mirada de los/as monitores/as coreógrafos/as, al que se accede a través de entrevistas semiestructuradas. Las redes de intercambio se abordaron como un rizoma y la inserción en este mapa se realizó con inspiración cartográfica. El mayor beneficio percibido por los entrevistados en este proceso fue la posibilidad de encuentro, lo que fortalece su desempeño profesional y reduce la sensación de aislamiento en la vida escolar diaria.O projeto A Educação Integral nos Palcos da Cidade foi analisado a partir dos olhares das/os monitoras/es coreógrafas/os, acessados por meio de entrevista semiestruturada. As redes de compartilhamento foram abordadas como um rizoma e a inserção nesse mapa foi feita com inspiração cartográfica. O maior benefício percebido pelos entrevistados nesse processo foi a possibilidade do encontro, que fortalece sua atuação profissional e diminui a sensação de isolamento no cotidiano escolar.ANPEL2022-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277Revista Brasileira de Estudos do Lazer; v. 9 n. 2 (2022): Revista Brasileira de Estudos do Lazer - RBEL|Dossiê Prêmio Anpel de Literatura Científica; 169-1862358-1239reponame:Revista Brasileira de Estudos do Lazerinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277/31934Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos do Lazerhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, TelmaChaves, Elisangela2022-12-01T20:00:24Zoai:periodicos.ufmg.br:article/37277Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbelPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/oairbel.anpel@gmail.com || edilson@lcc.ufmg.br2358-12392358-1239opendoar:2022-12-01T20:00:24Revista Brasileira de Estudos do Lazer - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
LA DANZA EM ENCENARIOS DE LA CIUDAD: PROCESOS Y COMPARTIR DE MONITORES
A DANÇA NOS PALCOS DA CIDADE: PROCESSOS E PARTILHAS DE MONITORAS/ES
title THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
spellingShingle THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
Rodrigues, Telma
dança
projeto social
formação
dance
social project
training
danza
proyecto social
formación
title_short THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
title_full THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
title_fullStr THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
title_full_unstemmed THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
title_sort THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
author Rodrigues, Telma
author_facet Rodrigues, Telma
Chaves, Elisangela
author_role author
author2 Chaves, Elisangela
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Telma
Chaves, Elisangela
dc.subject.por.fl_str_mv dança
projeto social
formação
dance
social project
training
danza
proyecto social
formación
topic dança
projeto social
formação
dance
social project
training
danza
proyecto social
formación
description The project A Educação Integral nos Palcos da Cidade was analyzed from the eyes of the monitors/choreographers, accessed through semi-structured interviews. Sharing networks were approached as a rhizome and the insertion in this map was carried out with cartographic inspiration. The greatest benefit perceived by the interviewees in this process was the possibility of meeting, which strengthens their professional performance and reduces the feeling of isolation in daily school life.  
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277/31934
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos do Lazer
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos do Lazer
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ANPEL
publisher.none.fl_str_mv ANPEL
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Estudos do Lazer; v. 9 n. 2 (2022): Revista Brasileira de Estudos do Lazer - RBEL|Dossiê Prêmio Anpel de Literatura Científica; 169-186
2358-1239
reponame:Revista Brasileira de Estudos do Lazer
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Revista Brasileira de Estudos do Lazer
collection Revista Brasileira de Estudos do Lazer
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Estudos do Lazer - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv rbel.anpel@gmail.com || edilson@lcc.ufmg.br
_version_ 1798316368633790464