Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Exitus |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.ufopa.edu.br/index.php/revistaexitus/article/view/1459 |
Resumo: | This text brings the state of the art on the theme Rural Education in four national education journals: the Educação & Formação Journal, the Exitus Journal, the Práxis Educacional Journal and the Tempos e Espaços em Educação Journal. From 2015 to 2020, a total of 41 articles on this theme were found in these journals, most of which were published in 2017 (19 articles). The results of the study indicate that the Praxis Educacional Journal has more publications on the researched theme (24 articles), followed by the Exitus Journal (10 articles), the Educação & Formação Journal (4 articles), and finally, the Tempos e Espaços em Educação Journal (3 articles). Various contributions were found in these publications, which cover issues related to public policies, pedagogical practices, social movements, agricultural family schools, teacher education in settlements and life trajectories. These academic productions are considered relevant since they aid reflection on the public policies and the pedagogical practices of Rural Education. |
id |
UFOPA-1_ff2b56d127c6b4a97f6fe744371fc0bc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1459 |
network_acronym_str |
UFOPA-1 |
network_name_str |
Revista Exitus |
repository_id_str |
|
spelling |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020)Educação do Campoeducação ruralMovimentos sociaisThis text brings the state of the art on the theme Rural Education in four national education journals: the Educação & Formação Journal, the Exitus Journal, the Práxis Educacional Journal and the Tempos e Espaços em Educação Journal. From 2015 to 2020, a total of 41 articles on this theme were found in these journals, most of which were published in 2017 (19 articles). The results of the study indicate that the Praxis Educacional Journal has more publications on the researched theme (24 articles), followed by the Exitus Journal (10 articles), the Educação & Formação Journal (4 articles), and finally, the Tempos e Espaços em Educação Journal (3 articles). Various contributions were found in these publications, which cover issues related to public policies, pedagogical practices, social movements, agricultural family schools, teacher education in settlements and life trajectories. These academic productions are considered relevant since they aid reflection on the public policies and the pedagogical practices of Rural Education.Este texto discute el estado del arte sobre el tema Educación del campo en cuatro revistas nacionales: Revista Educação & Formação, Revista Exitus, Revista Práxis Educacional y Revista Tempos e Espaços em Educação, según el marco de tiempo 2015-2020. Se encontraron un total de 41 publicaciones en las cuatro revistas con el mayor número de publicaciones en 2017 y 19 artículos relacionados con el tema de Educación de campo. A partir del estudio, se encontró que la revista que tiene más publicaciones sobre el tema es Educational Praxis con 24 artículos, seguida de Exitus Magazine con 10, Revista Educación y Formación 4, y finalmente, Revista Tiempos y Espacios en Educación con 3. Asimismo, existen varias contribuciones en temas relacionados con políticas públicas, prácticas pedagógicas, movimientos sociales, escuelas de familias agrícolas, capacitación en asentamientos y trayectorias de vida. Se concluye que las producciones encontradas son muy relevantes, ya que coadyuvan al pensamento sobre políticas públicas y la práctica pedagógica de la educación para el campo.Este texto traz o estado da arte sobre a temática Educação do Campo em quatro revistas nacionais: Revista Educação & Formação, Revista Exitus, Revista Práxis Educacional e Revista Tempos e Espaços em Educação, de acordo o recorte temporal 2015-2020. Nas quatro revistas foi encontrado um total de 41 publicações, sendo que as publicações aconteceram em maior número em 2017, com 19 artigos que tratam da temática Educação do Campo. A partir do estudo, possibilitou-se analisar que a revista que possui mais publicações sobre a temática pesquisada é a Práxis Educacional com 24 artigos, seguida pela Revista Exitus com dez, Revista Educação & Formação com quatro, e por fim, a Revista Tempos e Espaços em Educação com três. Assim, diversas contribuições foram encontradas nas produções, que abarcam questões relacionadas às políticas públicas, práticas pedagógicas, movimentos sociais, Escolas Família Agrícola, formação em assentamentos e trajetórias de vida. Desse modo, as produções encontradas, são muito relevantes visto que, contribuem para nos ajudar a pensar as políticas públicas e a prática pedagógica de uma educação para o campo.Universidade Federal do Oeste do Pará/UFOPA2020-08-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.ufopa.edu.br/index.php/revistaexitus/article/view/145910.24065/2237-9460.2020v10n1ID1459Revista Exitus; v. 10 (2020); e0200622237-9460reponame:Revista Exitusinstname:Universidade Federal do Oeste do Pará (UFOPA)instacron:UFOPAporhttps://portaldeperiodicos.ufopa.edu.br/index.php/revistaexitus/article/view/1459/856Copyright (c) 2020 Revista Exitushttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Arlete Ramos dosSoares, Jamile de Souza Souza, Edmacy Quirina de 2020-08-12T15:26:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1459Revistahttps://portaldeperiodicos.ufopa.edu.br/index.php/revistaexitus/indexPUBhttps://portaldeperiodicos.ufopa.edu.br/index.php/revistaexitus/oai||revistaicedufopa@gmail.com2237-94602236-2983opendoar:2024-01-24T12:48:23.863114Revista Exitus - Universidade Federal do Oeste do Pará (UFOPA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020) |
title |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020) |
spellingShingle |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020) Santos, Arlete Ramos dos Educação do Campo educação rural Movimentos sociais |
title_short |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020) |
title_full |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020) |
title_fullStr |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020) |
title_full_unstemmed |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020) |
title_sort |
Educação do Campo como categoria temática em revistas (2015-2020) |
author |
Santos, Arlete Ramos dos |
author_facet |
Santos, Arlete Ramos dos Soares, Jamile de Souza Souza, Edmacy Quirina de |
author_role |
author |
author2 |
Soares, Jamile de Souza Souza, Edmacy Quirina de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Arlete Ramos dos Soares, Jamile de Souza Souza, Edmacy Quirina de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação do Campo educação rural Movimentos sociais |
topic |
Educação do Campo educação rural Movimentos sociais |
description |
This text brings the state of the art on the theme Rural Education in four national education journals: the Educação & Formação Journal, the Exitus Journal, the Práxis Educacional Journal and the Tempos e Espaços em Educação Journal. From 2015 to 2020, a total of 41 articles on this theme were found in these journals, most of which were published in 2017 (19 articles). The results of the study indicate that the Praxis Educacional Journal has more publications on the researched theme (24 articles), followed by the Exitus Journal (10 articles), the Educação & Formação Journal (4 articles), and finally, the Tempos e Espaços em Educação Journal (3 articles). Various contributions were found in these publications, which cover issues related to public policies, pedagogical practices, social movements, agricultural family schools, teacher education in settlements and life trajectories. These academic productions are considered relevant since they aid reflection on the public policies and the pedagogical practices of Rural Education. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.ufopa.edu.br/index.php/revistaexitus/article/view/1459 10.24065/2237-9460.2020v10n1ID1459 |
url |
https://portaldeperiodicos.ufopa.edu.br/index.php/revistaexitus/article/view/1459 |
identifier_str_mv |
10.24065/2237-9460.2020v10n1ID1459 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.ufopa.edu.br/index.php/revistaexitus/article/view/1459/856 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Exitus https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Exitus https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Oeste do Pará/UFOPA |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Oeste do Pará/UFOPA |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Exitus; v. 10 (2020); e020062 2237-9460 reponame:Revista Exitus instname:Universidade Federal do Oeste do Pará (UFOPA) instacron:UFOPA |
instname_str |
Universidade Federal do Oeste do Pará (UFOPA) |
instacron_str |
UFOPA |
institution |
UFOPA |
reponame_str |
Revista Exitus |
collection |
Revista Exitus |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Exitus - Universidade Federal do Oeste do Pará (UFOPA) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaicedufopa@gmail.com |
_version_ |
1799711038897127424 |