Previous students opinion about a nursing auxiliary course
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Gaúcha de Enfermagem |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199 |
Resumo: | The study evaluates the performance of a nursing auxiliary course developed in a University Hospital. The aim is to identify positive and negative aspects of its functionning through the previous students opinion about: proposed objectives, duration of the course, subjects developed, theory and practice integration, practical lessons and the evaluation process. The data were collected through a sample of sixteen students that answered a questionnaire. The results showed that the evaluated course is well recognised by the community, although some suggestions indicate that we need to think about a best way of transmitting and internalising in the students the importance of theoretic background to a qualified professional performance. |
id |
UFRGS-15_6718b92271e9d4d957b5465858d9ced8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/4199 |
network_acronym_str |
UFRGS-15 |
network_name_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Previous students opinion about a nursing auxiliary courseAvaliação de um curso de auxiliar de enfermagem por seus egressosCursos de enfermagemEducação em enfermagemThe study evaluates the performance of a nursing auxiliary course developed in a University Hospital. The aim is to identify positive and negative aspects of its functionning through the previous students opinion about: proposed objectives, duration of the course, subjects developed, theory and practice integration, practical lessons and the evaluation process. The data were collected through a sample of sixteen students that answered a questionnaire. The results showed that the evaluated course is well recognised by the community, although some suggestions indicate that we need to think about a best way of transmitting and internalising in the students the importance of theoretic background to a qualified professional performance.El estudio evalúa el desempeño de un curso de auxiliar de enfermeria desenvolvido en un hospitalescuela, identificando aspectos positivos y negativos de su funcionamiento a través de la opinión de alumnos egresos en relación a alcanzar los objetivos propuestos, duración del curso, los contenidos ministrados, integración de la teoria x practica, las practicas y el proceso de evaluación. Los dados fueron colectados en una populación de 16 alumnos que respondierón un cuestionario donde los resultados identificaron que el curso valuado es reconocido en la comunidad y esta alcanzando los objectivos junto a ella, pero, algunas sugestiones dadas nos llevan a repensar una mejor forma de transmitir y internalizar en el alumno la importanzia del embazamiento teorico para la formación profesional calificada.O estudo avalia o desempenho de um curso de auxiliar de enfermagem desenvolvido em um hospital de ensino, identificando aspectos positivos e negativos de seu funcionamento através da opinião de alunos egressos com relação ao alcance dos objetivos propostos, duração do mesmo, conteúdos ministrados, integração teoria x prática, estágios e processo de avaliação. Os dados foram coletados em uma população de 16 alunos que responderam a um questionário cujos resultados identificaram que o curso avaliado é reconhecido na comunidade e vem alcançando seus objetivos junto a mesma, embora algumas sugestões apresentadas levem-nos a repensar uma melhor forma de transmitir e internalizar no aluno a importância do embasamento teórico para uma formação profissional qualificada.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 19 No. 2 (1998); 106Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 19 n. 2 (1998); 1061983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199/2220Brandão Chaves, Enaura HelenaGiordani Araujo, ValériaRubin Unicovsky, Margarita Anainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-11-25T20:43:07Zoai:seer.ufrgs.br:article/4199Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2019-11-25T20:43:07Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Previous students opinion about a nursing auxiliary course Avaliação de um curso de auxiliar de enfermagem por seus egressos |
title |
Previous students opinion about a nursing auxiliary course |
spellingShingle |
Previous students opinion about a nursing auxiliary course Brandão Chaves, Enaura Helena Cursos de enfermagem Educação em enfermagem |
title_short |
Previous students opinion about a nursing auxiliary course |
title_full |
Previous students opinion about a nursing auxiliary course |
title_fullStr |
Previous students opinion about a nursing auxiliary course |
title_full_unstemmed |
Previous students opinion about a nursing auxiliary course |
title_sort |
Previous students opinion about a nursing auxiliary course |
author |
Brandão Chaves, Enaura Helena |
author_facet |
Brandão Chaves, Enaura Helena Giordani Araujo, Valéria Rubin Unicovsky, Margarita Ana |
author_role |
author |
author2 |
Giordani Araujo, Valéria Rubin Unicovsky, Margarita Ana |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brandão Chaves, Enaura Helena Giordani Araujo, Valéria Rubin Unicovsky, Margarita Ana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cursos de enfermagem Educação em enfermagem |
topic |
Cursos de enfermagem Educação em enfermagem |
description |
The study evaluates the performance of a nursing auxiliary course developed in a University Hospital. The aim is to identify positive and negative aspects of its functionning through the previous students opinion about: proposed objectives, duration of the course, subjects developed, theory and practice integration, practical lessons and the evaluation process. The data were collected through a sample of sixteen students that answered a questionnaire. The results showed that the evaluated course is well recognised by the community, although some suggestions indicate that we need to think about a best way of transmitting and internalising in the students the importance of theoretic background to a qualified professional performance. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-05-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4199/2220 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola de Enfermagem da UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 19 No. 2 (1998); 106 Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 19 n. 2 (1998); 106 1983-1447 0102-6933 reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
collection |
Revista Gaúcha de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistappgdir@ufrgs.br |
_version_ |
1799766329493815296 |