Implicações da revolução dos sistemas de informação e da informática na contemporaneidade: o problema da inclusão digital como política pública

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Medeiros, Ana Claudia J. Peixoto de
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Palafox, Gabriel M.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/45395
Resumo: The current study aimed to comprehend how the Brazilian educational system public policies concerning digital inclusion have been devised. It is a bibliographic study, whose methodological path starts with an evaluation of the conditioning aspects of digital exclusion processes and an analysis of the Brazilian position in relation to the need of elaborating digital inclusion and digital education policies, as thought by Mendes (2013). After that, taking into consideration the concepts of spontaneous and induced digital inclusion elaborated by Costa (2006), we aimed to comprehend how the processes of implementing such policies took place so that, in the end, we could locate them in the Brazilian public school system, according to the studies of Porcaro (2006).
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