How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67155 |
Resumo: | This article presents a framework of historical analysis for the study of public policy, through a bibliographical investigation of the study of policy, arguing that this debate has a direct impact on the production of knowledge in the field of educational research in general, and in the area of educational policy in particular. The approach begins with a review of higher education policy, focusing on the New Public Management and public policy studies models, to serve as a counterpoint and build a framework for the historical analysis of public policy in higher education. It concludes with a synthesis of how policy research in higher education can benefit from the analytical tools of the historical perspective. |
id |
UFU-4_e26ebb4bb900971533b9d90cb2572265 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67155 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis.¿Cómo investigar históricamente las políticas públicas en educación superior? Una propuesta de análisis.Como pesquisar historicamente as políticas públicas no ensino superior? Uma proposta para análise.Educación SuperiorPolíticas PúblicasHistoria de la EducaciónEducação SuperiorPolíticas PúblicasHistória da EducaçãoHigher EducationPublic PolicyHistory of EducationThis article presents a framework of historical analysis for the study of public policy, through a bibliographical investigation of the study of policy, arguing that this debate has a direct impact on the production of knowledge in the field of educational research in general, and in the area of educational policy in particular. The approach begins with a review of higher education policy, focusing on the New Public Management and public policy studies models, to serve as a counterpoint and build a framework for the historical analysis of public policy in higher education. It concludes with a synthesis of how policy research in higher education can benefit from the analytical tools of the historical perspective.Este artículo presenta un marco de análisis histórico para el estudio de las políticas públicas, a través de una investigación bibliográfica sobre el estudio de las políticas, sosteniendo que este debate tiene un impacto directo en la producción de conocimiento en el campo de la investigación en educación, en general, y en el área de las políticas educativas, en particular. La aproximación inicia por una revisión de las políticas en educación superior, con foco en la Nueva Gestión Pública y los modelos de estudios en políticas públicas, para servir de contrapunto y construir el marco de análisis histórico de las políticas públicas en educación superior. Concluye con una síntesis de cómo la investigación en políticas educativas en educación superior puede beneficiarse de las herramientas de análisis de la perspectiva histórica.Este artigo apresenta um quadro de análise histórica para o estudo de políticas públicas, através de uma pesquisa bibliográfica sobre o estudo de políticas, argumentando que este debate tem um impacto direto sobre a produção de conhecimento no campo da pesquisa educacional, em geral, e na área de políticas educacionais, em particular. A abordagem começa com uma revisão da política de ensino superior, com foco nos novos modelos de gestão pública e estudos de políticas públicas, para servir como contraponto e construir uma estrutura para a análise histórica das políticas públicas no ensino superior. Conclui-se com uma síntese de como a pesquisa política no ensino superior pode se beneficiar das ferramentas analíticas da perspectiva histórica.Universidade Federal de Uberlândia2022-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6715510.14393/REPOD-v12n1a2023-67155Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 531-557Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 531-557Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 531-557Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 531-5572238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUspahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67155/35154Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRifo, MauricioDurán, Alex2023-01-27T16:14:01Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67155Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-27T16:14:01Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis. ¿Cómo investigar históricamente las políticas públicas en educación superior? Una propuesta de análisis. Como pesquisar historicamente as políticas públicas no ensino superior? Uma proposta para análise. |
title |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis. |
spellingShingle |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis. Rifo, Mauricio Educación Superior Políticas Públicas Historia de la Educación Educação Superior Políticas Públicas História da Educação Higher Education Public Policy History of Education |
title_short |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis. |
title_full |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis. |
title_fullStr |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis. |
title_full_unstemmed |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis. |
title_sort |
How to historically research public policies in higher education? A proposal for analysis. |
author |
Rifo, Mauricio |
author_facet |
Rifo, Mauricio Durán, Alex |
author_role |
author |
author2 |
Durán, Alex |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rifo, Mauricio Durán, Alex |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educación Superior Políticas Públicas Historia de la Educación Educação Superior Políticas Públicas História da Educação Higher Education Public Policy History of Education |
topic |
Educación Superior Políticas Públicas Historia de la Educación Educação Superior Políticas Públicas História da Educação Higher Education Public Policy History of Education |
description |
This article presents a framework of historical analysis for the study of public policy, through a bibliographical investigation of the study of policy, arguing that this debate has a direct impact on the production of knowledge in the field of educational research in general, and in the area of educational policy in particular. The approach begins with a review of higher education policy, focusing on the New Public Management and public policy studies models, to serve as a counterpoint and build a framework for the historical analysis of public policy in higher education. It concludes with a synthesis of how policy research in higher education can benefit from the analytical tools of the historical perspective. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67155 10.14393/REPOD-v12n1a2023-67155 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67155 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v12n1a2023-67155 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67155/35154 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 531-557 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 531-557 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 531-557 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 531-557 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943961562841088 |