The school factors as determinants on the performance of the basic education students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190 |
Resumo: | This study aimed to analyze the relationship between school factors and student performance in Minas Gerais through a multiple linear regression model in a sample of 820 municipalities. In the theoretical framework, the quality of education and the influence of the school context on student performance were addressed. The results found corroborate the positive influence of teacher education, their satisfactory remuneration, school infrastructure and the reduced number of students per class on student performance. Therefore, policies aimed at improving these elements are crucial, providing better student performance. |
id |
UNB - 28_c29e057e36da28b6f5ffdd809b6af991 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/37190 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The school factors as determinants on the performance of the basic education studentsFactores escolares como determinantes del desempeño de los estudiantes de educación básicaFatores escolares como determinantes do desempenho dos alunos da educação básicaDesempenho educacionalDemocratização da educaçãoQualidade do ensinoRendimiento escolarDemocratización de la educaciónCalidad de la enseñanzaEducational AchievementDemocratization of educationQuality of teachingThis study aimed to analyze the relationship between school factors and student performance in Minas Gerais through a multiple linear regression model in a sample of 820 municipalities. In the theoretical framework, the quality of education and the influence of the school context on student performance were addressed. The results found corroborate the positive influence of teacher education, their satisfactory remuneration, school infrastructure and the reduced number of students per class on student performance. Therefore, policies aimed at improving these elements are crucial, providing better student performance.Este estudio tuvo como objetivo analizar la relación entre los factores escolares y el desempeño de los estudiantes en Minas Gerais mediante un modelo de regresión lineal múltiple en una muestra de 820 municipios. En el marco teórico se abordó la calidad de la educación y la influencia del contexto escolar en el desempeño de los estudiantes. Los resultados encontrados corroboran la influencia positiva de la formación docente, su remuneración satisfactoria, la infraestructura escolar y el reducido número de alumnos por clase en el desempeño de los alumnos. Por lo tanto, las políticas dirigidas a mejorar estos elementos, proporcionando un mejor desempeño de los estudiantes, son cruciales.Este estudo objetivou analisar a relação entre os fatores escolares e o desempenho dos alunos de Minas Gerais por meio de um modelo de regressão linear múltipla em uma amostra de 820 municípios. No referencial teórico, abordou-se sobre a qualidade da educação e a influência do contexto escolar sobre o rendimento dos alunos. Os resultados encontrados corroboraram a influência positiva da formação dos professores, da remuneração satisfatória destes, da infraestrutura escolar e do reduzido número de alunos por sala sobre o desempenho estudantil. Portanto, são cruciais as políticas que visem à melhoria desses elementos, propiciando o melhor desempenho dos alunos.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2021-07-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpegtext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3719010.26512/lc27202137190Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e37190Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e37190Linhas Críticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e371901981-04311516-489610.26512/lc.v27.2021reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30453https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30455https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30454Copyright (c) 2021 Juliana Maria de Araújo, Fernanda Maria de Almeida, Débora Gonzaga Martin, Marco Aurélio Marques Ferreira, Evandro Rodrigues de Fariahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Araújo, Juliana Mariade Almeida, Fernanda MariaGonzaga Martin, DéboraMarques Ferreira, Marco AurélioRodrigues de Faria, Evandro2022-10-20T17:26:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/37190Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-10-20T17:26:38Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The school factors as determinants on the performance of the basic education students Factores escolares como determinantes del desempeño de los estudiantes de educación básica Fatores escolares como determinantes do desempenho dos alunos da educação básica |
title |
The school factors as determinants on the performance of the basic education students |
spellingShingle |
The school factors as determinants on the performance of the basic education students de Araújo, Juliana Maria Desempenho educacional Democratização da educação Qualidade do ensino Rendimiento escolar Democratización de la educación Calidad de la enseñanza Educational Achievement Democratization of education Quality of teaching |
title_short |
The school factors as determinants on the performance of the basic education students |
title_full |
The school factors as determinants on the performance of the basic education students |
title_fullStr |
The school factors as determinants on the performance of the basic education students |
title_full_unstemmed |
The school factors as determinants on the performance of the basic education students |
title_sort |
The school factors as determinants on the performance of the basic education students |
author |
de Araújo, Juliana Maria |
author_facet |
de Araújo, Juliana Maria de Almeida, Fernanda Maria Gonzaga Martin, Débora Marques Ferreira, Marco Aurélio Rodrigues de Faria, Evandro |
author_role |
author |
author2 |
de Almeida, Fernanda Maria Gonzaga Martin, Débora Marques Ferreira, Marco Aurélio Rodrigues de Faria, Evandro |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Araújo, Juliana Maria de Almeida, Fernanda Maria Gonzaga Martin, Débora Marques Ferreira, Marco Aurélio Rodrigues de Faria, Evandro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Desempenho educacional Democratização da educação Qualidade do ensino Rendimiento escolar Democratización de la educación Calidad de la enseñanza Educational Achievement Democratization of education Quality of teaching |
topic |
Desempenho educacional Democratização da educação Qualidade do ensino Rendimiento escolar Democratización de la educación Calidad de la enseñanza Educational Achievement Democratization of education Quality of teaching |
description |
This study aimed to analyze the relationship between school factors and student performance in Minas Gerais through a multiple linear regression model in a sample of 820 municipalities. In the theoretical framework, the quality of education and the influence of the school context on student performance were addressed. The results found corroborate the positive influence of teacher education, their satisfactory remuneration, school infrastructure and the reduced number of students per class on student performance. Therefore, policies aimed at improving these elements are crucial, providing better student performance. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190 10.26512/lc27202137190 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc27202137190 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30453 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30455 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30454 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e37190 Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e37190 Linhas Críticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e37190 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v27.2021 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053654366158848 |