The school factors as determinants on the performance of the basic education students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Araújo, Juliana Maria
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: de Almeida, Fernanda Maria, Gonzaga Martin, Débora, Marques Ferreira, Marco Aurélio, Rodrigues de Faria, Evandro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190
Resumo: This study aimed to analyze the relationship between school factors and student performance in Minas Gerais through a multiple linear regression model in a sample of 820 municipalities. In the theoretical framework, the quality of education and the influence of the school context on student performance were addressed. The results found corroborate the positive influence of teacher education, their satisfactory remuneration, school infrastructure and the reduced number of students per class on student performance. Therefore, policies aimed at improving these elements are crucial, providing better student performance.
id UNB-32_c29e057e36da28b6f5ffdd809b6af991
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/37190
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling The school factors as determinants on the performance of the basic education studentsFactores escolares como determinantes del desempeño de los estudiantes de educación básicaFatores escolares como determinantes do desempenho dos alunos da educação básicaDesempenho educacionalDemocratização da educaçãoQualidade do ensinoRendimiento escolarDemocratización de la educaciónCalidad de la enseñanzaEducational AchievementDemocratization of educationQuality of teachingThis study aimed to analyze the relationship between school factors and student performance in Minas Gerais through a multiple linear regression model in a sample of 820 municipalities. In the theoretical framework, the quality of education and the influence of the school context on student performance were addressed. The results found corroborate the positive influence of teacher education, their satisfactory remuneration, school infrastructure and the reduced number of students per class on student performance. Therefore, policies aimed at improving these elements are crucial, providing better student performance.Este estudio tuvo como objetivo analizar la relación entre los factores escolares y el desempeño de los estudiantes en Minas Gerais mediante un modelo de regresión lineal múltiple en una muestra de 820 municipios. En el marco teórico se abordó la calidad de la educación y la influencia del contexto escolar en el desempeño de los estudiantes. Los resultados encontrados corroboran la influencia positiva de la formación docente, su remuneración satisfactoria, la infraestructura escolar y el reducido número de alumnos por clase en el desempeño de los alumnos. Por lo tanto, las políticas dirigidas a mejorar estos elementos, proporcionando un mejor desempeño de los estudiantes, son cruciales.Este estudo objetivou analisar a relação entre os fatores escolares e o desempenho dos alunos de Minas Gerais por meio de um modelo de regressão linear múltipla em uma amostra de 820 municípios. No referencial teórico, abordou-se sobre a qualidade da educação e a influência do contexto escolar sobre o rendimento dos alunos. Os resultados encontrados corroboraram a influência positiva da formação dos professores, da remuneração satisfatória destes, da infraestrutura escolar e do reduzido número de alunos por sala sobre o desempenho estudantil. Portanto, são cruciais as políticas que visem à melhoria desses elementos, propiciando o melhor desempenho dos alunos.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2021-07-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpegtext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3719010.26512/lc27202137190Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e37190Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e37190Linhas Crí­ticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e371901981-04311516-489610.26512/lc.v27.2021reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30453https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30455https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30454Copyright (c) 2021 Juliana Maria de Araújo, Fernanda Maria de Almeida, Débora Gonzaga Martin, Marco Aurélio Marques Ferreira, Evandro Rodrigues de Fariahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Araújo, Juliana Mariade Almeida, Fernanda MariaGonzaga Martin, DéboraMarques Ferreira, Marco AurélioRodrigues de Faria, Evandro2022-10-20T17:26:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/37190Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-10-20T17:26:38Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv The school factors as determinants on the performance of the basic education students
Factores escolares como determinantes del desempeño de los estudiantes de educación básica
Fatores escolares como determinantes do desempenho dos alunos da educação básica
title The school factors as determinants on the performance of the basic education students
spellingShingle The school factors as determinants on the performance of the basic education students
de Araújo, Juliana Maria
Desempenho educacional
Democratização da educação
Qualidade do ensino
Rendimiento escolar
Democratización de la educación
Calidad de la enseñanza
Educational Achievement
Democratization of education
Quality of teaching
title_short The school factors as determinants on the performance of the basic education students
title_full The school factors as determinants on the performance of the basic education students
title_fullStr The school factors as determinants on the performance of the basic education students
title_full_unstemmed The school factors as determinants on the performance of the basic education students
title_sort The school factors as determinants on the performance of the basic education students
author de Araújo, Juliana Maria
author_facet de Araújo, Juliana Maria
de Almeida, Fernanda Maria
Gonzaga Martin, Débora
Marques Ferreira, Marco Aurélio
Rodrigues de Faria, Evandro
author_role author
author2 de Almeida, Fernanda Maria
Gonzaga Martin, Débora
Marques Ferreira, Marco Aurélio
Rodrigues de Faria, Evandro
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Araújo, Juliana Maria
de Almeida, Fernanda Maria
Gonzaga Martin, Débora
Marques Ferreira, Marco Aurélio
Rodrigues de Faria, Evandro
dc.subject.por.fl_str_mv Desempenho educacional
Democratização da educação
Qualidade do ensino
Rendimiento escolar
Democratización de la educación
Calidad de la enseñanza
Educational Achievement
Democratization of education
Quality of teaching
topic Desempenho educacional
Democratização da educação
Qualidade do ensino
Rendimiento escolar
Democratización de la educación
Calidad de la enseñanza
Educational Achievement
Democratization of education
Quality of teaching
description This study aimed to analyze the relationship between school factors and student performance in Minas Gerais through a multiple linear regression model in a sample of 820 municipalities. In the theoretical framework, the quality of education and the influence of the school context on student performance were addressed. The results found corroborate the positive influence of teacher education, their satisfactory remuneration, school infrastructure and the reduced number of students per class on student performance. Therefore, policies aimed at improving these elements are crucial, providing better student performance.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190
10.26512/lc27202137190
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190
identifier_str_mv 10.26512/lc27202137190
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30453
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30455
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/37190/30454
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
audio/mpeg
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e37190
Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e37190
Linhas Crí­ticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e37190
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v27.2021
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309288438038528