Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maranhão, Maria Cristina S. A.
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Aroma, Adriana Camejo da Silva, Machado, Silvia Dias Alcântara
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Zetetiké (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039
Resumo: This text presents the relation between two researches: the first one isa collaborative investigation involving teachers and their adviser analyzing theproduction of K-2 pupils (7 - 8 years old) about integers, and the other one isabout the use of the same pupils production in a work with undergraduatesPedagogic students who are already teachers. The teachers’ analyses that wefound out provided different levels of ideas about the meaning of Integers.
id UNICAMP-21_932ce4f3c416986a12e4035f3bd82254
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8647039
network_acronym_str UNICAMP-21
network_name_str Zetetiké (Online)
repository_id_str
spelling Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation Relatos em torno do cálculo de um aluno do 2º ano do ensino fundamentalNúmeros inteirosProfessor polivalente2ºano do ensino fundamentalIntegersSchool teachersElementary school K-2This text presents the relation between two researches: the first one isa collaborative investigation involving teachers and their adviser analyzing theproduction of K-2 pupils (7 - 8 years old) about integers, and the other one isabout the use of the same pupils production in a work with undergraduatesPedagogic students who are already teachers. The teachers’ analyses that wefound out provided different levels of ideas about the meaning of Integers.Este texto apresenta a relação entre duas pesquisas: uma investigação colaborativa entre assessor e professoras polivalentes, analisando a produção de alunos de 2º ano do Ensino Fundamental sobre números inteiros, e outra sobre a utilização da mesma produção desses alunos na formação inicial de professoras-alunas de um curso de Pedagogia. As análises das professoras, que foram encontradas por nós, propiciaram que se revelassem diferentes níveis de idéias sobre o significado dos números inteiros.Universidade Estadual de Campinas2008-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/864703910.20396/zet.v16i29.8647039Zetetike; Vol. 16 No. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169Zetetike; Vol. 16 Núm. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169Zetetike; v. 16 n. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-1692176-1744reponame:Zetetiké (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039/13940Brazil; 2008Brasil; 2008Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemáticahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaranhão, Maria Cristina S. A.Aroma, Adriana Camejo da SilvaMachado, Silvia Dias Alcântara2023-11-01T16:12:26Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8647039Revistahttp://www.fe.unicamp.br/zetetike/PUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/oaizetetike@unicamp.br2176-17440104-4877opendoar:2023-11-01T16:12:26Zetetiké (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
Relatos em torno do cálculo de um aluno do 2º ano do ensino fundamental
title Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
spellingShingle Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
Maranhão, Maria Cristina S. A.
Números inteiros
Professor polivalente
2ºano do ensino fundamental
Integers
School teachers
Elementary school K-2
title_short Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
title_full Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
title_fullStr Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
title_full_unstemmed Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
title_sort Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
author Maranhão, Maria Cristina S. A.
author_facet Maranhão, Maria Cristina S. A.
Aroma, Adriana Camejo da Silva
Machado, Silvia Dias Alcântara
author_role author
author2 Aroma, Adriana Camejo da Silva
Machado, Silvia Dias Alcântara
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Maranhão, Maria Cristina S. A.
Aroma, Adriana Camejo da Silva
Machado, Silvia Dias Alcântara
dc.subject.por.fl_str_mv Números inteiros
Professor polivalente
2ºano do ensino fundamental
Integers
School teachers
Elementary school K-2
topic Números inteiros
Professor polivalente
2ºano do ensino fundamental
Integers
School teachers
Elementary school K-2
description This text presents the relation between two researches: the first one isa collaborative investigation involving teachers and their adviser analyzing theproduction of K-2 pupils (7 - 8 years old) about integers, and the other one isabout the use of the same pupils production in a work with undergraduatesPedagogic students who are already teachers. The teachers’ analyses that wefound out provided different levels of ideas about the meaning of Integers.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-05-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039
10.20396/zet.v16i29.8647039
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039
identifier_str_mv 10.20396/zet.v16i29.8647039
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039/13940
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; 2008
Brasil; 2008
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Zetetike; Vol. 16 No. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169
Zetetike; Vol. 16 Núm. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169
Zetetike; v. 16 n. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169
2176-1744
reponame:Zetetiké (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Zetetiké (Online)
collection Zetetiké (Online)
repository.name.fl_str_mv Zetetiké (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv zetetike@unicamp.br
_version_ 1798329592194269184