Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Zetetiké (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039 |
Resumo: | This text presents the relation between two researches: the first one isa collaborative investigation involving teachers and their adviser analyzing theproduction of K-2 pupils (7 - 8 years old) about integers, and the other one isabout the use of the same pupils production in a work with undergraduatesPedagogic students who are already teachers. The teachers’ analyses that wefound out provided different levels of ideas about the meaning of Integers. |
id |
UNICAMP-21_932ce4f3c416986a12e4035f3bd82254 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8647039 |
network_acronym_str |
UNICAMP-21 |
network_name_str |
Zetetiké (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation Relatos em torno do cálculo de um aluno do 2º ano do ensino fundamentalNúmeros inteirosProfessor polivalente2ºano do ensino fundamentalIntegersSchool teachersElementary school K-2This text presents the relation between two researches: the first one isa collaborative investigation involving teachers and their adviser analyzing theproduction of K-2 pupils (7 - 8 years old) about integers, and the other one isabout the use of the same pupils production in a work with undergraduatesPedagogic students who are already teachers. The teachers’ analyses that wefound out provided different levels of ideas about the meaning of Integers.Este texto apresenta a relação entre duas pesquisas: uma investigação colaborativa entre assessor e professoras polivalentes, analisando a produção de alunos de 2º ano do Ensino Fundamental sobre números inteiros, e outra sobre a utilização da mesma produção desses alunos na formação inicial de professoras-alunas de um curso de Pedagogia. As análises das professoras, que foram encontradas por nós, propiciaram que se revelassem diferentes níveis de idéias sobre o significado dos números inteiros.Universidade Estadual de Campinas2008-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/864703910.20396/zet.v16i29.8647039Zetetike; Vol. 16 No. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169Zetetike; Vol. 16 Núm. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169Zetetike; v. 16 n. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-1692176-1744reponame:Zetetiké (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039/13940Brazil; 2008Brasil; 2008Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemáticahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaranhão, Maria Cristina S. A.Aroma, Adriana Camejo da SilvaMachado, Silvia Dias Alcântara2023-11-01T16:12:26Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8647039Revistahttp://www.fe.unicamp.br/zetetike/PUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/oaizetetike@unicamp.br2176-17440104-4877opendoar:2023-11-01T16:12:26Zetetiké (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation Relatos em torno do cálculo de um aluno do 2º ano do ensino fundamental |
title |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation |
spellingShingle |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation Maranhão, Maria Cristina S. A. Números inteiros Professor polivalente 2ºano do ensino fundamental Integers School teachers Elementary school K-2 |
title_short |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation |
title_full |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation |
title_fullStr |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation |
title_full_unstemmed |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation |
title_sort |
Tales around a K-2 elementary school pupil’ calculation |
author |
Maranhão, Maria Cristina S. A. |
author_facet |
Maranhão, Maria Cristina S. A. Aroma, Adriana Camejo da Silva Machado, Silvia Dias Alcântara |
author_role |
author |
author2 |
Aroma, Adriana Camejo da Silva Machado, Silvia Dias Alcântara |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maranhão, Maria Cristina S. A. Aroma, Adriana Camejo da Silva Machado, Silvia Dias Alcântara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Números inteiros Professor polivalente 2ºano do ensino fundamental Integers School teachers Elementary school K-2 |
topic |
Números inteiros Professor polivalente 2ºano do ensino fundamental Integers School teachers Elementary school K-2 |
description |
This text presents the relation between two researches: the first one isa collaborative investigation involving teachers and their adviser analyzing theproduction of K-2 pupils (7 - 8 years old) about integers, and the other one isabout the use of the same pupils production in a work with undergraduatesPedagogic students who are already teachers. The teachers’ analyses that wefound out provided different levels of ideas about the meaning of Integers. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-05-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039 10.20396/zet.v16i29.8647039 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039 |
identifier_str_mv |
10.20396/zet.v16i29.8647039 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8647039/13940 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; 2008 Brasil; 2008 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Zetetike; Vol. 16 No. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169 Zetetike; Vol. 16 Núm. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169 Zetetike; v. 16 n. 1 (2008): jan./jun. [29]; 155-169 2176-1744 reponame:Zetetiké (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Zetetiké (Online) |
collection |
Zetetiké (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Zetetiké (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
zetetike@unicamp.br |
_version_ |
1798329592194269184 |