Reading comprehension difficulties research

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sousa, Lucilene Bender de
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
Texto Completo: https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2951
Resumo: In this paper we review important researches on reading comprehension difficulties. Firstly, we present the identification and classification of already mapped difficulties. Then, we show what experimental researches that investigated low and high cognitive abilities have to say about the topic. At the end, we evaluate the two study tendencies presented and the Brazilian necessities on the topic.
id UNISC-3_f9f2f0cdc0fe3fb23677bdca0384290d
oai_identifier_str oai:ojs.online.unisc.br:article/2951
network_acronym_str UNISC-3
network_name_str Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
repository_id_str
spelling Reading comprehension difficulties researchPesquisa em dificuldades de compreensão em leituracompreensãoleituradificuldadescogniçãoIn this paper we review important researches on reading comprehension difficulties. Firstly, we present the identification and classification of already mapped difficulties. Then, we show what experimental researches that investigated low and high cognitive abilities have to say about the topic. At the end, we evaluate the two study tendencies presented and the Brazilian necessities on the topic.Neste artigo revisamos importantes pesquisas sobre as dificuldades de compreensão em leitura. Inicialmente, apresentamos a identificação e classificação das dificuldades já mapeadas. Em seguida, mostramos as contribuições de pesquisas experimentais que investigaram habilidades de baixo nível cognitivo e habilidades de alto nível cognitivo envolvidas na compreensão leitora. Por fim, avaliamos as duas tendências de estudos apresentadas e as necessidades brasileiras no que tange a pesquisa e o ensino da leitura.Edunisc2012-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/295110.17058/signo.v37i63.2951Signo; v. 37 n. 63 (2012): Dificuldades no aprendizado e processamento da leitura; 55-681982-2014reponame:Signo (Santa Cruz do Sul. Online)instname:Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)instacron:UNISCporhttps://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2951/2322Sousa, Lucilene Bender deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-07-26T18:00:48Zoai:ojs.online.unisc.br:article/2951Revistahttp://online.unisc.br/seer/index.php/signohttp://online.unisc.br/seer/index.php/signo/oairgabriel@unisc.br||revistasigno.unisc@gmail.com1982-20140101-1812opendoar:2018-07-26T18:00:48Signo (Santa Cruz do Sul. Online) - Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)false
dc.title.none.fl_str_mv Reading comprehension difficulties research
Pesquisa em dificuldades de compreensão em leitura
title Reading comprehension difficulties research
spellingShingle Reading comprehension difficulties research
Sousa, Lucilene Bender de
compreensão
leitura
dificuldades
cognição
title_short Reading comprehension difficulties research
title_full Reading comprehension difficulties research
title_fullStr Reading comprehension difficulties research
title_full_unstemmed Reading comprehension difficulties research
title_sort Reading comprehension difficulties research
author Sousa, Lucilene Bender de
author_facet Sousa, Lucilene Bender de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sousa, Lucilene Bender de
dc.subject.por.fl_str_mv compreensão
leitura
dificuldades
cognição
topic compreensão
leitura
dificuldades
cognição
description In this paper we review important researches on reading comprehension difficulties. Firstly, we present the identification and classification of already mapped difficulties. Then, we show what experimental researches that investigated low and high cognitive abilities have to say about the topic. At the end, we evaluate the two study tendencies presented and the Brazilian necessities on the topic.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-07-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2951
10.17058/signo.v37i63.2951
url https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2951
identifier_str_mv 10.17058/signo.v37i63.2951
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://online.unisc.br/seer/index.php/signo/article/view/2951/2322
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Edunisc
publisher.none.fl_str_mv Edunisc
dc.source.none.fl_str_mv Signo; v. 37 n. 63 (2012): Dificuldades no aprendizado e processamento da leitura; 55-68
1982-2014
reponame:Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
instname:Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
instacron:UNISC
instname_str Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
instacron_str UNISC
institution UNISC
reponame_str Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
collection Signo (Santa Cruz do Sul. Online)
repository.name.fl_str_mv Signo (Santa Cruz do Sul. Online) - Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC)
repository.mail.fl_str_mv rgabriel@unisc.br||revistasigno.unisc@gmail.com
_version_ 1787894844217098240