FACTORS THAT INFLUENCE ONLINE BUYERS TO TRUST THE WEBSITE
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7529 |
Resumo: | The present study aimed to analyze the relationship between information quality, privacy and security, as well as its influence on the trust deposited in the online shopping site, among Brazilian consumers. To achieve this objective, a theoretical model was elaborated, followed by a survey with a sample composed of consumers who have already made purchases online, and the data were statistically tested through the Structural Equations Modeling (SEM). The results demonstrate that the quality of the information on the site and the perceived privacy positively affect both perceived security and positively affect the trust placed on the site. |
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FACTORS THAT INFLUENCE ONLINE BUYERS TO TRUST THE WEBSITEFACTORES QUE INFLUYEN LOS COMPRADORES ON-LINE A CONFIAR EN EL SITIOFATORES QUE INFLUENCIAM OS COMPRADORES ON-LINE A CONFIAREM NO SITEE-commerceTrustWebsite QualityPrivacySecurity.E-commerceConfianzaCalidad del SitioPrivacidadSeguridad.E-commerceConfiançaQualidade do SitePrivacidadeSegurança.The present study aimed to analyze the relationship between information quality, privacy and security, as well as its influence on the trust deposited in the online shopping site, among Brazilian consumers. To achieve this objective, a theoretical model was elaborated, followed by a survey with a sample composed of consumers who have already made purchases online, and the data were statistically tested through the Structural Equations Modeling (SEM). The results demonstrate that the quality of the information on the site and the perceived privacy positively affect both perceived security and positively affect the trust placed on the site.El presente estudio tuvo como objetivo analizar las relaciones entre la calidad de las informaciones, la privacidad y la seguridad, así como su influencia en la confianza depositada en el sitio de compras en línea, entre consumidores brasileños. Para alcanzar este objetivo, se elaboró un modelo teórico, seguido de una encuesta con una muestra compuesta consumidores que ya realizaron compras on-line, siendo los datos probados. Los resultados demuestran que la calidad de la información del sitio y la privacidad percibida afectan positivamente tanto la seguridad percibida, además de impactar positivamente en la confianza depositada en el sitio.O presente estudo teve como objetivo analisar as relações entre a qualidade das informações, a privacidade e a segurança, bem como sua influência na confiança depositada no site de compras on-line, entre consumidores. Para atingir este objetivo, elaborou-se um modelo teórico, seguido de uma survey com uma amostra composta consumidores que já realizaram compras on-line, sendo os dados testados estatisticamente através da Modelagem de Equações Estruturais (MEE). Os resultados demonstram que a qualidade das informações do site e a privacidade percebida afetam positivamente tanto a segurança percebida, além de também impactarem positivamente na confiança depositada no site.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-07-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/752910.19177/reen.v13e12020169-189Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 1 (2020); 169-1891984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7529/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessEckert, AlexMilan, Gabriel SperandioRoy, Gobinda2020-07-09T11:15:13Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7529Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:38.277607Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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The present study aimed to analyze the relationship between information quality, privacy and security, as well as its influence on the trust deposited in the online shopping site, among Brazilian consumers. To achieve this objective, a theoretical model was elaborated, followed by a survey with a sample composed of consumers who have already made purchases online, and the data were statistically tested through the Structural Equations Modeling (SEM). The results demonstrate that the quality of the information on the site and the perceived privacy positively affect both perceived security and positively affect the trust placed on the site. |
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