INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5906 |
Resumo: | In the context of the challenges related to teacher training, this article results from an articulated research to accompany in a Pedagogy Course (2006 – 2017), focusing on the perspectives of action of the students with attention to early childhood education. With Bakhtinian theoretical-methodological references, it discusses the axes linked to formation, the experiences of performance and the requirements for teaching work implicated in the positioning of children's education in the horizon of professional choices. From the data, it reports the presence of early childhood education in the repertoire of professional possibilities, marked by meanings of discredit, signaling the recognition of an action field which needs to advance in its affirmation and social recognition. |
id |
UNISUL-4_7b728759f0135dacbaebe2bc881e71ce |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5906 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATIONFORMACIÓN INICIAL Y DOCENCIA EN LA EDUCACIÓN INFANTILFORMAÇÃO INICIAL E DOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO INFANTILTeacher TrainingChildhood educationTeachingFormación Inicial de ProfesoresEducación InfantilEnseñanzaFormação Inicial de ProfessoresEducação InfantilDocênciaIn the context of the challenges related to teacher training, this article results from an articulated research to accompany in a Pedagogy Course (2006 – 2017), focusing on the perspectives of action of the students with attention to early childhood education. With Bakhtinian theoretical-methodological references, it discusses the axes linked to formation, the experiences of performance and the requirements for teaching work implicated in the positioning of children's education in the horizon of professional choices. From the data, it reports the presence of early childhood education in the repertoire of professional possibilities, marked by meanings of discredit, signaling the recognition of an action field which needs to advance in its affirmation and social recognition.En el contexto de los desafíos asociados a la formación de profesores, este artículo resulta de una investigación articulada al seguimiento del Curso de Pedagogía (2006 – 2017), enfocando las perspectivas de actuación de los licenciandos con atención a la educación infantil. Con referenciales teórico-metodológicos de Bajtín, tematiza ejes ligados a la formación, las experiencias de actuación y los requisitos para el trabajo docente implicados con el posicionamiento de la educación infantil, en el horizonte de las elecciones profesionales. Desde los datos, informa la presencia de la educación infantil en el repertorio de las posibilidades profesionales, marcada con significaciones de desprestigio, señalando el reconocimiento de un campo de actuación que necesita avanzar en su afirmación y reconocimiento social.No contexto dos desafios conexos à formação de professores, este artigo resulta de pesquisa articulada ao acompanhamento em um Curso de Pedagogia (2006 - 2017), focalizando as perspectivas de atuação dos licenciandos com atenção à Educação Infantil. Com referenciais teórico-metodológicos bakhtinianos, tematiza eixos ligados à formação, às experiências de atuação e aos requisitos para o trabalho docente, implicados com o posicionamento da Educação Infantil no horizonte das escolhas profissonais. A partir dos dados, informa a presença da Educação Infantil no repertório das possibilidades profissionais, marcada com significações de desprestígio, assinalando o reconhecimento de um campo de atuação que precisa avançar na sua afirmação e reconhecimento social.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpesquisa qualitativa do tipo exploratóriaapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/590610.19177/prppge.v12e21201895-112Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 95-1122179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5906/3937Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCôco, Valdete2018-07-31T16:53:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5906Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-07-31T16:53:26Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION FORMACIÓN INICIAL Y DOCENCIA EN LA EDUCACIÓN INFANTIL FORMAÇÃO INICIAL E DOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO INFANTIL |
title |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION |
spellingShingle |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION Côco, Valdete Teacher Training Childhood education Teaching Formación Inicial de Profesores Educación Infantil Enseñanza Formação Inicial de Professores Educação Infantil Docência |
title_short |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION |
title_full |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION |
title_fullStr |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION |
title_full_unstemmed |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION |
title_sort |
INITIAL TRAINING AND TEACHING IN CHILDHOOD EDUCATION |
author |
Côco, Valdete |
author_facet |
Côco, Valdete |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Côco, Valdete |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teacher Training Childhood education Teaching Formación Inicial de Profesores Educación Infantil Enseñanza Formação Inicial de Professores Educação Infantil Docência |
topic |
Teacher Training Childhood education Teaching Formación Inicial de Profesores Educación Infantil Enseñanza Formação Inicial de Professores Educação Infantil Docência |
description |
In the context of the challenges related to teacher training, this article results from an articulated research to accompany in a Pedagogy Course (2006 – 2017), focusing on the perspectives of action of the students with attention to early childhood education. With Bakhtinian theoretical-methodological references, it discusses the axes linked to formation, the experiences of performance and the requirements for teaching work implicated in the positioning of children's education in the horizon of professional choices. From the data, it reports the presence of early childhood education in the repertoire of professional possibilities, marked by meanings of discredit, signaling the recognition of an action field which needs to advance in its affirmation and social recognition. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion pesquisa qualitativa do tipo exploratória |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5906 10.19177/prppge.v12e21201895-112 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5906 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v12e21201895-112 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5906/3937 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 95-112 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748364259328 |