DOING THE HOMEWORK: MUNICIPAL STRATEGIES FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION BEFORE WORLD BANK GUIDELINES
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4099 |
Resumo: | This text is originated from a research developed along the three largest cities in the states of Santa Catarina and Rio Grande do Sul, whose purpose was to analyze what strategies these municipalities were giving priority to meet the requirement of children’s registration at four years old. The documentary research had data collection in different federal and municipal sites. Data collected were tabulated and analyzed posteriorly. Analyses indicated two strong prioritized strategies: agreementand partiality of care. For this article, we decided to discuss the agreement process in the largest city in each of the states, trying to capture the links among this government option and indications of international organizations, especially the World Bank, which hold informal consultations as a good proposal and low cost for early childhood development. |
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DOING THE HOMEWORK: MUNICIPAL STRATEGIES FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION BEFORE WORLD BANK GUIDELINESHACER LA TAREA: ESTRATEGIAS MUNICIPALES DE EDUCACIÓN INFANTIL EN LA CARA DE LAS DIRECTRICES DEL BANCO MUNDIALFAZENDO O DEVER DE CASA: ESTRATÉGIAS MUNICIPAIS PARA EDUCAÇÃO INFANTIL EM FACE ÀS ORIENTAÇÕES DO BANCO MUNDIALPolicies for Early Childhood Education. Child education.Pre-school. International organizations.Políticas para la Educación Infantil. Educación Infantil. Preescolar. Organizaciones internacionales.Políticas para Educação Infantil. Educação Infantil. Pré-escola. Organismos Internacionais.This text is originated from a research developed along the three largest cities in the states of Santa Catarina and Rio Grande do Sul, whose purpose was to analyze what strategies these municipalities were giving priority to meet the requirement of children’s registration at four years old. The documentary research had data collection in different federal and municipal sites. Data collected were tabulated and analyzed posteriorly. Analyses indicated two strong prioritized strategies: agreementand partiality of care. For this article, we decided to discuss the agreement process in the largest city in each of the states, trying to capture the links among this government option and indications of international organizations, especially the World Bank, which hold informal consultations as a good proposal and low cost for early childhood development.Este texto tiene su origen en una investigación desarrollada a lo largo de las tres ciudades más grandes de los estados de Santa Catarina y Rio Grande do Sul, cuyo objetivo era analizar qué estrategias de estos municipios estaban dando prioridad a cumplir con el requisito de la inscripción de niños a los cuatro años. Fue una investigación documental en el que la recogida de datos se llevó a cabo en diferentes sitios federales y municipales. Los datos fueron tabulados y analizados más adelante. Los análisis indicaron dos fuertes estrategias priorizadas: conveniamento y parcialidad de la atención. Para este artículo, decidimos analizar el proceso de conveniamento en la ciudad más grande en cada uno de los estados, que tratan de capturar los vínculos entre esta opción del gobierno y de las indicaciones de las organizaciones internacionales, especialmente el Banco Mundial, que tienen los atendimentosinformales como una buena propuesta y de bajo costo para el desarrollo de la primera infancia.O presente texto origina-se em uma pesquisa desenvolvida junto às três maiores cidades dos estados de Santa Catarina e Rio grande do sul, cujo objetivo era analisar quais estratégias esses municípios estavam privilegiando para atender a obrigatoriedade da matrícula aos quatros anos. Foi uma pesquisa documental, na qual a coleta de dados foi realizada em diferentes sites federais e municipais. Os dados coletados foram tabulados e, posteriormente, analisados. As análises indicaram duas fortes estratégias priorizadas: o conveniamento e a parcialização do atendimento. Para este artigo, optamos em discutir o processo de conveniamento na maior cidade de cada um dos estados, procurando captar os nexos entre essa opção governamental e as indicações dos organismos internacionais, sobretudo o Banco Mundial, que defendem os atendimentos informais como uma proposta boae de baixo custo para o desenvolvimento da primeira infância. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/409910.19177/prppge.v10e182016353-370Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 18 (2016); 353-3702179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4099/2923Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCampos, Rosânia2016-12-20T18:46:05Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4099Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-12-20T18:46:05Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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