DISPUTE POLICIES IN HIGH SCHOOL: AN EXCLUDING CONSENSUS?
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3880 |
Resumo: | This article develops a scheme of interpretation from the implementation of curriculum programs and teacher training combined with application obligatory evaluation tests, such as ENEM (National High school Exam). In it is criticized the strong asymmetries that constitutes the educational policies for secondary education based on a consensus about their right, but whose exercise exclude their ability to promote integration and social cohesion. The analysis is developed from research conducted under the National Program of High school Teachers' Formation through data collected with professors that participated of the PNEM (National Pact for Strengthening High School, in its Portuguese acronym) in the Espírito Santo state, in the period between 2014-1015. |
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DISPUTE POLICIES IN HIGH SCHOOL: AN EXCLUDING CONSENSUS?POLÍTICAS EN CONFLICTO EN LA ENSEÑANZA SECUNDARIA: CONSENSO EXCLUYENTE?POLÍTICAS EM DISPUTA NO ENSINO MÉDIO: UM CONSENSO EXCLUDENTE?Teacher trainingPNEMEnemCurriculum.Formación docenteCurrículoPNEMENEM.Formação docenteCurrículoPNEMEnem.This article develops a scheme of interpretation from the implementation of curriculum programs and teacher training combined with application obligatory evaluation tests, such as ENEM (National High school Exam). In it is criticized the strong asymmetries that constitutes the educational policies for secondary education based on a consensus about their right, but whose exercise exclude their ability to promote integration and social cohesion. The analysis is developed from research conducted under the National Program of High school Teachers' Formation through data collected with professors that participated of the PNEM (National Pact for Strengthening High School, in its Portuguese acronym) in the Espírito Santo state, in the period between 2014-1015. El artículo desarrolla un esquema de interpretación desde la implantación de los programas curriculares y de formación dos profesores, combinados con la aplicación de exámenes obligatorios de evaluación. Hace crítica a las acentuadas asimetrías que constituyen las políticas educacionales para la Enseñanza Secundaria basadas en el consenso de la mayoría sobre su directo, pero cuyo ejercicio excluye su capacidad de promover la integración y cohesión social. Los análisis son desarrollados desde la investigación realizada en el ámbito del Programa Nacional de Formación de Profesores de la Escuela Secundaria, por medio de datos cogidos con trabajadores docentes participantes del PNEM en el Estado de Espírito Santo, en el período de 2014-1015. O artigo desenvolve um esquema de interpretação a partir da implantação dos programas curriculares e de formação dos professores, combinados com aplicação de exames obrigatórios de avaliação. Faz crítica às acentuadas assimetrias que constituem as políticas educacionais para o Ensino Médio baseadas no consenso da maioria sobre o seu direito, mas cujo exercício exclui sua capacidade de promover a integração e a coesão social. As análises são desenvolvidas a partir de pesquisa realizada no âmbito do Programa Nacional de Formação dos Professores do Ensino Médio, por meio de dados coletados com trabalhadores docentes participantes do PNEM no Espírito Santo, no período de 2014-1015. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/388010.19177/prppge.v10e172016148-166Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 17 (2016): Políticas para o Ensino Médio/Secundário: experiência de Argentina, Brasil e Espanha; 148-1662179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3880/2698Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Eliza BartolozziVentorim, SilvanaSantos, Wagner dos2016-11-24T18:47:37Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3880Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-11-24T18:47:37Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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