A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/119716 |
Resumo: | This research analyzed if the interactions between teacher and student, and among students, with the use of manipulative materials in the Mathematics teaching in a middle school class and provided the comprehension of the subjects worked. The analysis of the results was based in Vygotsky’s socio-historical theory, that prioritizes the interactions in learning-teaching process. The results of this research showed that these interactions mediated by the use of such materials provide the student with the motivation needed to take part in the math classes as an active actor in his development process, as well as understanding the concepts |
id |
UNSP_9b10f7697e7c9827a3d98aa75a9f8de6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/119716 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamentalMatemática - Estudo e ensinoEnsino fundamentalGeometria - Estudo e ensinoAprendizagem por atividadesMathematics Study and teachingThis research analyzed if the interactions between teacher and student, and among students, with the use of manipulative materials in the Mathematics teaching in a middle school class and provided the comprehension of the subjects worked. The analysis of the results was based in Vygotsky’s socio-historical theory, that prioritizes the interactions in learning-teaching process. The results of this research showed that these interactions mediated by the use of such materials provide the student with the motivation needed to take part in the math classes as an active actor in his development process, as well as understanding the conceptsEsta pesquisa analisou se as interações ocorridas entre professor e aluno, e entre os alunos, mediante o uso de materiais manipulativos, em aulas de Matemática, para uma turma de sexto ano do Ensino Fundamental e propiciou a compreensão dos conhecimentos trabalhados. A análise dos resultados se fundamentou na teoria sócio histórica de Vygotsky, que prioriza as interações no processo de ensino-aprendizagem. Os resultados desta pesquisa mostraram que essas interações, mediadas pelo uso dos referidos materiais, propiciaram aos alunos a motivação necessária para participar das aulas de matemática como sujeito ativo no seu processo de desenvolvimento, bem como a compreensão dos conceitos trabalhadosUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Assis, Alice [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Luiz, Larissa Couto [UNESP]2015-03-23T15:21:22Z2015-03-23T15:21:22Z2010-10-25info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis107 f.application/pdfLUIZ, Larissa Couto. A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental. 2010. 107 f. Trabalho de conclusão de curso (Licenciatura - Matemática) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2010.http://hdl.handle.net/11449/119716000735725000735725.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-02T19:08:27Zoai:repositorio.unesp.br:11449/119716Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:16:09.378353Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental |
title |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental |
spellingShingle |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental Luiz, Larissa Couto [UNESP] Matemática - Estudo e ensino Ensino fundamental Geometria - Estudo e ensino Aprendizagem por atividades Mathematics Study and teaching |
title_short |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental |
title_full |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental |
title_fullStr |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental |
title_full_unstemmed |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental |
title_sort |
A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental |
author |
Luiz, Larissa Couto [UNESP] |
author_facet |
Luiz, Larissa Couto [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Assis, Alice [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Luiz, Larissa Couto [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Matemática - Estudo e ensino Ensino fundamental Geometria - Estudo e ensino Aprendizagem por atividades Mathematics Study and teaching |
topic |
Matemática - Estudo e ensino Ensino fundamental Geometria - Estudo e ensino Aprendizagem por atividades Mathematics Study and teaching |
description |
This research analyzed if the interactions between teacher and student, and among students, with the use of manipulative materials in the Mathematics teaching in a middle school class and provided the comprehension of the subjects worked. The analysis of the results was based in Vygotsky’s socio-historical theory, that prioritizes the interactions in learning-teaching process. The results of this research showed that these interactions mediated by the use of such materials provide the student with the motivation needed to take part in the math classes as an active actor in his development process, as well as understanding the concepts |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-10-25 2015-03-23T15:21:22Z 2015-03-23T15:21:22Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
LUIZ, Larissa Couto. A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental. 2010. 107 f. Trabalho de conclusão de curso (Licenciatura - Matemática) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2010. http://hdl.handle.net/11449/119716 000735725 000735725.pdf |
identifier_str_mv |
LUIZ, Larissa Couto. A utilização de sólidos geométricos com alunos do ensino fundamental. 2010. 107 f. Trabalho de conclusão de curso (Licenciatura - Matemática) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, 2010. 000735725 000735725.pdf |
url |
http://hdl.handle.net/11449/119716 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
107 f. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129181518659584 |