The interrelationship between children and TV
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37490 |
Resumo: | Although Bernard Charlot's book, Da relação com o saber: elementos para uma teoria, deals with schools and with the debatable school failures, his thought may be applied to the discussion regarding the relationship between children and TV, particularly when dealing with the child's singularity and his or her abílity to interact. |
id |
USP-71_d1023607830ca401a2d1af7f60bb12de |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/37490 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The interrelationship between children and TVA inter-relação entre criança e TVtelevisãointeraçãocriançasaberBernard CharlottelevisioninteractionchildknowledgeBernard CharlotAlthough Bernard Charlot's book, Da relação com o saber: elementos para uma teoria, deals with schools and with the debatable school failures, his thought may be applied to the discussion regarding the relationship between children and TV, particularly when dealing with the child's singularity and his or her abílity to interact. Embora o livro de Bernard Charlot, Da relação com o saber: elementos para uma teoria, trate sobre a escola e os questionáveis fracassos escolares, seu pensamento pode ser aplicado na discussão sobre as relações entre a criança e a TV, principalmente quando se trata da singularidade da criança e sua capacidade de interação. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2003-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/3749010.11606/issn.2316-9125.v0i27p38-45Comunicação & Educação; n. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 38-45Comunicação & Educação; No. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 38-45Comunicação & Educação; Núm. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 38-452316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37490/40204Magalhães, Claúdioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T14:27:37Zoai:revistas.usp.br:article/37490Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:35:48.749466Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The interrelationship between children and TV A inter-relação entre criança e TV |
title |
The interrelationship between children and TV |
spellingShingle |
The interrelationship between children and TV Magalhães, Claúdio televisão interação criança saber Bernard Charlot television interaction child knowledge Bernard Charlot |
title_short |
The interrelationship between children and TV |
title_full |
The interrelationship between children and TV |
title_fullStr |
The interrelationship between children and TV |
title_full_unstemmed |
The interrelationship between children and TV |
title_sort |
The interrelationship between children and TV |
author |
Magalhães, Claúdio |
author_facet |
Magalhães, Claúdio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Magalhães, Claúdio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
televisão interação criança saber Bernard Charlot television interaction child knowledge Bernard Charlot |
topic |
televisão interação criança saber Bernard Charlot television interaction child knowledge Bernard Charlot |
description |
Although Bernard Charlot's book, Da relação com o saber: elementos para uma teoria, deals with schools and with the debatable school failures, his thought may be applied to the discussion regarding the relationship between children and TV, particularly when dealing with the child's singularity and his or her abílity to interact. |
publishDate |
2003 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37490 10.11606/issn.2316-9125.v0i27p38-45 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37490 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v0i27p38-45 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/37490/40204 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; n. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 38-45 Comunicação & Educação; No. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 38-45 Comunicação & Educação; Núm. 27 (2003): Televisão: programação e qualidade, Jornalismo e conhecimento, Ensino e transformação; 38-45 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047089517035520 |