As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial

Bibliographic Details
Main Author: Bueno, Wilson da Costa
Publication Date: 2009
Format: Article
Language: por
Source: Organicom (Online)
Download full: https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139014
Summary: Corporate communicators in Brazil have changed many basic concepts in Organizational Communication with the purpose of fulfilling commercial, political or personal interests. With this, they establish a conflict between practice and theory and jeopardize the communication planning of the organizations. They tend to disregard the complexity of relations with the stakeholders and ignore the gradual process of segmentation of the internal or external information channels of the organizations.
id USP-72_e1bb9758059bc787e36bc12b7c3e4103
oai_identifier_str oai:revistas.usp.br:article/139014
network_acronym_str USP-72
network_name_str Organicom (Online)
repository_id_str
spelling As transgressões conceituais em Comunicação EmpresarialThe conceptual transgressions in Business CommunicationLas transgresiones conceptuales en Comunicación EmpresarialCorporate communication. Organizational communication. Strategic communication. Integrated communication. Segmentation of organizational channels.Comunicación empresarial. Comunicación Organizacional. Comunicación estratégica. Comunicación integrada. Segmentación de los canales.Comunicação empresarial. Comunicação Organizacional. Comunicação integrada. Comunicação estratégica. Segmentação de canais.Corporate communicators in Brazil have changed many basic concepts in Organizational Communication with the purpose of fulfilling commercial, political or personal interests. With this, they establish a conflict between practice and theory and jeopardize the communication planning of the organizations. They tend to disregard the complexity of relations with the stakeholders and ignore the gradual process of segmentation of the internal or external information channels of the organizations.El mercado profesional de Comunicación Empresarial en Brasil ha flexibilizado innúmeros conceptos del área con el objetivo de acomodarlos a intereses comerciales, políticos o personales. Así, establece un conflicto entre la práctica y la teoría, que compromete la planificación de la comunicación en las organizaciones. Existe una tendencia a desconsiderar la complejidad de las relaciones con los públicos de interés y a ignorar el proceso creciente de segmentación de los canales de información internos o externos a las organizaciones.O mercado profissional em Comunicação Empresarial no Brasil tem flexibilizado inúmeros conceitos da área com o objetivo de acomodá-los a interesses comerciais, políticos ou pessoais. Com isso, estabelece um conflito entre a prática e a teoria e compromete o planejamento em comunicação das organizações. Há uma tendência em desconsiderar a complexidade dos relacionamentos com os públicos de interesse e em ignorar o processo crescente de segmentação dos canais de informação internos ou externos às organizações.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13901410.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139014Organicom; v. 6 n. 10-11 (2009): Comunicação Organizacional e Relações Públicas: pesquisa, reprodução, aplicação; 121-1272238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139014/134362Copyright (c) 2017 Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessBueno, Wilson da Costa2017-11-06T12:16:18Zoai:revistas.usp.br:article/139014Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:24.508822Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false
dc.title.none.fl_str_mv As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
The conceptual transgressions in Business Communication
Las transgresiones conceptuales en Comunicación Empresarial
title As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
spellingShingle As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
Bueno, Wilson da Costa
Corporate communication. Organizational communication. Strategic communication. Integrated communication. Segmentation of organizational channels.
Comunicación empresarial. Comunicación Organizacional. Comunicación estratégica. Comunicación integrada. Segmentación de los canales.
Comunicação empresarial. Comunicação Organizacional. Comunicação integrada. Comunicação estratégica. Segmentação de canais.
title_short As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
title_full As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
title_fullStr As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
title_full_unstemmed As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
title_sort As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
author Bueno, Wilson da Costa
author_facet Bueno, Wilson da Costa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bueno, Wilson da Costa
dc.subject.por.fl_str_mv Corporate communication. Organizational communication. Strategic communication. Integrated communication. Segmentation of organizational channels.
Comunicación empresarial. Comunicación Organizacional. Comunicación estratégica. Comunicación integrada. Segmentación de los canales.
Comunicação empresarial. Comunicação Organizacional. Comunicação integrada. Comunicação estratégica. Segmentação de canais.
topic Corporate communication. Organizational communication. Strategic communication. Integrated communication. Segmentation of organizational channels.
Comunicación empresarial. Comunicación Organizacional. Comunicación estratégica. Comunicación integrada. Segmentación de los canales.
Comunicação empresarial. Comunicação Organizacional. Comunicação integrada. Comunicação estratégica. Segmentação de canais.
description Corporate communicators in Brazil have changed many basic concepts in Organizational Communication with the purpose of fulfilling commercial, political or personal interests. With this, they establish a conflict between practice and theory and jeopardize the communication planning of the organizations. They tend to disregard the complexity of relations with the stakeholders and ignore the gradual process of segmentation of the internal or external information channels of the organizations.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139014
10.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139014
url https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139014
identifier_str_mv 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139014
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139014/134362
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Organicom
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Organicom
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
dc.source.none.fl_str_mv Organicom; v. 6 n. 10-11 (2009): Comunicação Organizacional e Relações Públicas: pesquisa, reprodução, aplicação; 121-127
2238-2593
1807-1236
reponame:Organicom (Online)
instname:Universidade de São Paulo (USP)
instacron:USP
instname_str Universidade de São Paulo (USP)
instacron_str USP
institution USP
reponame_str Organicom (Online)
collection Organicom (Online)
repository.name.fl_str_mv Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)
repository.mail.fl_str_mv revistaorganicom@usp.br
_version_ 1797047108845436928