As transgressões conceituais em Comunicação Empresarial
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Organicom (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139014 |
Resumo: | Corporate communicators in Brazil have changed many basic concepts in Organizational Communication with the purpose of fulfilling commercial, political or personal interests. With this, they establish a conflict between practice and theory and jeopardize the communication planning of the organizations. They tend to disregard the complexity of relations with the stakeholders and ignore the gradual process of segmentation of the internal or external information channels of the organizations. |
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As transgressões conceituais em Comunicação EmpresarialThe conceptual transgressions in Business CommunicationLas transgresiones conceptuales en Comunicación EmpresarialCorporate communication. Organizational communication. Strategic communication. Integrated communication. Segmentation of organizational channels.Comunicación empresarial. Comunicación Organizacional. Comunicación estratégica. Comunicación integrada. Segmentación de los canales.Comunicação empresarial. Comunicação Organizacional. Comunicação integrada. Comunicação estratégica. Segmentação de canais.Corporate communicators in Brazil have changed many basic concepts in Organizational Communication with the purpose of fulfilling commercial, political or personal interests. With this, they establish a conflict between practice and theory and jeopardize the communication planning of the organizations. They tend to disregard the complexity of relations with the stakeholders and ignore the gradual process of segmentation of the internal or external information channels of the organizations.El mercado profesional de Comunicación Empresarial en Brasil ha flexibilizado innúmeros conceptos del área con el objetivo de acomodarlos a intereses comerciales, políticos o personales. Así, establece un conflicto entre la práctica y la teoría, que compromete la planificación de la comunicación en las organizaciones. Existe una tendencia a desconsiderar la complejidad de las relaciones con los públicos de interés y a ignorar el proceso creciente de segmentación de los canales de información internos o externos a las organizaciones.O mercado profissional em Comunicação Empresarial no Brasil tem flexibilizado inúmeros conceitos da área com o objetivo de acomodá-los a interesses comerciais, políticos ou pessoais. Com isso, estabelece um conflito entre a prática e a teoria e compromete o planejamento em comunicação das organizações. Há uma tendência em desconsiderar a complexidade dos relacionamentos com os públicos de interesse e em ignorar o processo crescente de segmentação dos canais de informação internos ou externos às organizações.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2009-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/13901410.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139014Organicom; v. 6 n. 10-11 (2009): Comunicação Organizacional e Relações Públicas: pesquisa, reprodução, aplicação; 121-1272238-25931807-1236reponame:Organicom (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/139014/134362Copyright (c) 2017 Organicominfo:eu-repo/semantics/openAccessBueno, Wilson da Costa2017-11-06T12:16:18Zoai:revistas.usp.br:article/139014Revistahttps://www.revistas.usp.br/organicomPUBhttps://www.revistas.usp.br/organicom/oairevistaorganicom@usp.br2238-25931807-1236opendoar:2023-01-13T10:35:24.508822Organicom (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
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