Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rosa, Guilherme
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Educação Física
Texto Completo: https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894
Resumo: Introduction: The supervised internship (SI), in addition to academic requirement, is a possibility for the student to experience professional practice, allowing the development of skills such as creativity, independence and leadership, essential for student training. Objective: To present proposals for the performance of Physical Education teachers in the role of internship supervisors in exercise prescription, as well as for the performance of students, as trainees, to promote the best use of the opportunities offered in the SI training. Conclusion: The action guided by the proposals of this comment allows the optimization and the best use of the time allocated to the SI, stimulating and enriching the formation of the student through facilitating actions of fixation of the theoretical content and its practical application.
id CCFEX-0_fc65cc33801ecbf0d5a1304489938486
oai_identifier_str oai:ojs.revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br:article/2894
network_acronym_str CCFEX-0
network_name_str Revista de Educação Física
repository_id_str
spelling Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise PrescriptionEstágio supervisionado em Educação Física: propostas para a supervisão e a atuação na área da prescrição do exercícioeducação físicaexercício físicoestágio supervisionadoformação profissionalgraduaçãophysical educationphysical exercisesupervised internshipprofessional trainingundergraduateIntroduction: The supervised internship (SI), in addition to academic requirement, is a possibility for the student to experience professional practice, allowing the development of skills such as creativity, independence and leadership, essential for student training. Objective: To present proposals for the performance of Physical Education teachers in the role of internship supervisors in exercise prescription, as well as for the performance of students, as trainees, to promote the best use of the opportunities offered in the SI training. Conclusion: The action guided by the proposals of this comment allows the optimization and the best use of the time allocated to the SI, stimulating and enriching the formation of the student through facilitating actions of fixation of the theoretical content and its practical application.Introdução: O estágio supervisionado (ES), além de exigência acadêmica, é uma possibilidade para o estudante experimentar a prática profissional, permitindo o desenvolvimento de capacidades como criatividade, independência e liderança, essenciais para formação do discente. Objetivo: Apresentar propostas para a atuação de professores de Educação Física na função de supervisores de estágio na área da prescrição do exercício, bem como, para atuação dos estudantes, como estagiários, a fim de promover um melhor aproveitamento nessa etapa de formação. Conclusão: A atuação orientada pelas propostas do presente comentário permite a otimização e o melhor aproveitamento do tempo destinado ao ES, estimulando e enriquecendo a formação do estudante por meio de ações facilitadoras de fixação do conteúdo teórico e de sua aplicação prática.Exército Brasileiro2023-06-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/289410.37310/ref.v91i3.2894Journal of Physical Education; Vol. 91 No. 3 (2022); 288-292Revista de Educação Física / Journal of Physical Education; v. 91 n. 3 (2022); 288-2922447-89460102-846410.37310/ref.v91i3reponame:Revista de Educação Físicainstname:Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX)instacron:CCFEXporhttps://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894/3012Copyright (c) 2023 Revista de Educação Física / Journal of Physical Educationhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Guilherme2023-08-22T15:01:23Zoai:ojs.revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br:article/2894Revistahttps://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revistaPUBhttps://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/oai||revistaef.ccfex@gmail.com2447-89460102-8464opendoar:2023-08-22T15:01:23Revista de Educação Física - Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX)false
dc.title.none.fl_str_mv Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
Estágio supervisionado em Educação Física: propostas para a supervisão e a atuação na área da prescrição do exercício
title Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
spellingShingle Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
Rosa, Guilherme
educação física
exercício físico
estágio supervisionado
formação profissional
graduação
physical education
physical exercise
supervised internship
professional training
undergraduate
title_short Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
title_full Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
title_fullStr Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
title_full_unstemmed Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
title_sort Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
author Rosa, Guilherme
author_facet Rosa, Guilherme
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rosa, Guilherme
dc.subject.por.fl_str_mv educação física
exercício físico
estágio supervisionado
formação profissional
graduação
physical education
physical exercise
supervised internship
professional training
undergraduate
topic educação física
exercício físico
estágio supervisionado
formação profissional
graduação
physical education
physical exercise
supervised internship
professional training
undergraduate
description Introduction: The supervised internship (SI), in addition to academic requirement, is a possibility for the student to experience professional practice, allowing the development of skills such as creativity, independence and leadership, essential for student training. Objective: To present proposals for the performance of Physical Education teachers in the role of internship supervisors in exercise prescription, as well as for the performance of students, as trainees, to promote the best use of the opportunities offered in the SI training. Conclusion: The action guided by the proposals of this comment allows the optimization and the best use of the time allocated to the SI, stimulating and enriching the formation of the student through facilitating actions of fixation of the theoretical content and its practical application.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894
10.37310/ref.v91i3.2894
url https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894
identifier_str_mv 10.37310/ref.v91i3.2894
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894/3012
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Educação Física / Journal of Physical Education
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Educação Física / Journal of Physical Education
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Exército Brasileiro
publisher.none.fl_str_mv Exército Brasileiro
dc.source.none.fl_str_mv Journal of Physical Education; Vol. 91 No. 3 (2022); 288-292
Revista de Educação Física / Journal of Physical Education; v. 91 n. 3 (2022); 288-292
2447-8946
0102-8464
10.37310/ref.v91i3
reponame:Revista de Educação Física
instname:Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX)
instacron:CCFEX
instname_str Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX)
instacron_str CCFEX
institution CCFEX
reponame_str Revista de Educação Física
collection Revista de Educação Física
repository.name.fl_str_mv Revista de Educação Física - Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaef.ccfex@gmail.com
_version_ 1797239795101990912