Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Educação Física |
Texto Completo: | https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894 |
Resumo: | Introduction: The supervised internship (SI), in addition to academic requirement, is a possibility for the student to experience professional practice, allowing the development of skills such as creativity, independence and leadership, essential for student training. Objective: To present proposals for the performance of Physical Education teachers in the role of internship supervisors in exercise prescription, as well as for the performance of students, as trainees, to promote the best use of the opportunities offered in the SI training. Conclusion: The action guided by the proposals of this comment allows the optimization and the best use of the time allocated to the SI, stimulating and enriching the formation of the student through facilitating actions of fixation of the theoretical content and its practical application. |
id |
CCFEX-0_fc65cc33801ecbf0d5a1304489938486 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br:article/2894 |
network_acronym_str |
CCFEX-0 |
network_name_str |
Revista de Educação Física |
repository_id_str |
|
spelling |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise PrescriptionEstágio supervisionado em Educação Física: propostas para a supervisão e a atuação na área da prescrição do exercícioeducação físicaexercício físicoestágio supervisionadoformação profissionalgraduaçãophysical educationphysical exercisesupervised internshipprofessional trainingundergraduateIntroduction: The supervised internship (SI), in addition to academic requirement, is a possibility for the student to experience professional practice, allowing the development of skills such as creativity, independence and leadership, essential for student training. Objective: To present proposals for the performance of Physical Education teachers in the role of internship supervisors in exercise prescription, as well as for the performance of students, as trainees, to promote the best use of the opportunities offered in the SI training. Conclusion: The action guided by the proposals of this comment allows the optimization and the best use of the time allocated to the SI, stimulating and enriching the formation of the student through facilitating actions of fixation of the theoretical content and its practical application.Introdução: O estágio supervisionado (ES), além de exigência acadêmica, é uma possibilidade para o estudante experimentar a prática profissional, permitindo o desenvolvimento de capacidades como criatividade, independência e liderança, essenciais para formação do discente. Objetivo: Apresentar propostas para a atuação de professores de Educação Física na função de supervisores de estágio na área da prescrição do exercício, bem como, para atuação dos estudantes, como estagiários, a fim de promover um melhor aproveitamento nessa etapa de formação. Conclusão: A atuação orientada pelas propostas do presente comentário permite a otimização e o melhor aproveitamento do tempo destinado ao ES, estimulando e enriquecendo a formação do estudante por meio de ações facilitadoras de fixação do conteúdo teórico e de sua aplicação prática.Exército Brasileiro2023-06-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/289410.37310/ref.v91i3.2894Journal of Physical Education; Vol. 91 No. 3 (2022); 288-292Revista de Educação Física / Journal of Physical Education; v. 91 n. 3 (2022); 288-2922447-89460102-846410.37310/ref.v91i3reponame:Revista de Educação Físicainstname:Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX)instacron:CCFEXporhttps://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894/3012Copyright (c) 2023 Revista de Educação Física / Journal of Physical Educationhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Guilherme2023-08-22T15:01:23Zoai:ojs.revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br:article/2894Revistahttps://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revistaPUBhttps://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/oai||revistaef.ccfex@gmail.com2447-89460102-8464opendoar:2023-08-22T15:01:23Revista de Educação Física - Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription Estágio supervisionado em Educação Física: propostas para a supervisão e a atuação na área da prescrição do exercício |
title |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription |
spellingShingle |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription Rosa, Guilherme educação física exercício físico estágio supervisionado formação profissional graduação physical education physical exercise supervised internship professional training undergraduate |
title_short |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription |
title_full |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription |
title_fullStr |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription |
title_full_unstemmed |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription |
title_sort |
Supervised Internship in Physical Education: Proposals for Supervision and Performance in The Area of Exercise Prescription |
author |
Rosa, Guilherme |
author_facet |
Rosa, Guilherme |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rosa, Guilherme |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação física exercício físico estágio supervisionado formação profissional graduação physical education physical exercise supervised internship professional training undergraduate |
topic |
educação física exercício físico estágio supervisionado formação profissional graduação physical education physical exercise supervised internship professional training undergraduate |
description |
Introduction: The supervised internship (SI), in addition to academic requirement, is a possibility for the student to experience professional practice, allowing the development of skills such as creativity, independence and leadership, essential for student training. Objective: To present proposals for the performance of Physical Education teachers in the role of internship supervisors in exercise prescription, as well as for the performance of students, as trainees, to promote the best use of the opportunities offered in the SI training. Conclusion: The action guided by the proposals of this comment allows the optimization and the best use of the time allocated to the SI, stimulating and enriching the formation of the student through facilitating actions of fixation of the theoretical content and its practical application. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894 10.37310/ref.v91i3.2894 |
url |
https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894 |
identifier_str_mv |
10.37310/ref.v91i3.2894 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadeeducacaofisica.emnuvens.com.br/revista/article/view/2894/3012 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Educação Física / Journal of Physical Education https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Educação Física / Journal of Physical Education https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Exército Brasileiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Exército Brasileiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Physical Education; Vol. 91 No. 3 (2022); 288-292 Revista de Educação Física / Journal of Physical Education; v. 91 n. 3 (2022); 288-292 2447-8946 0102-8464 10.37310/ref.v91i3 reponame:Revista de Educação Física instname:Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX) instacron:CCFEX |
instname_str |
Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX) |
instacron_str |
CCFEX |
institution |
CCFEX |
reponame_str |
Revista de Educação Física |
collection |
Revista de Educação Física |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Educação Física - Centro de Capacitação Física do Exército (CCFEX) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaef.ccfex@gmail.com |
_version_ |
1797239795101990912 |