Management of Early Childhood Education in 12 Municipalities of São Paulo State
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/78020 |
Resumo: | The paper analyzes how the management of Early Childhood Education (ECE) is organized and its relationships with quality. For that, questionnaires were applied in 12 municipalities of a micro-region of São Paulo state. These questionnaires sought to know the structure of the Secretariats or Departments of Education and of ECE units in each municipality. Data from Teacher Statutes and Career Plans, as well as from the Municipal Councils of Education were also analyzed. The results showed the existence of fragile structures, insufficient number of professionals in ECE units, lack of knowledge about crucial educational data to plan the expansion of vacancies, command and submission relations, inequalities in terms of remuneration and working hours, and the hiring of “other” professionals, not teachers, to work with children. |
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Management of Early Childhood Education in 12 Municipalities of São Paulo StateA Gestão da Educação Infantil em 12 Municípios PaulistasGestão Educacional. Educação Infantil. Qualidade da Educação.Gestão da Educação InfantilEducational Management. Child Education. Quality of Education.The paper analyzes how the management of Early Childhood Education (ECE) is organized and its relationships with quality. For that, questionnaires were applied in 12 municipalities of a micro-region of São Paulo state. These questionnaires sought to know the structure of the Secretariats or Departments of Education and of ECE units in each municipality. Data from Teacher Statutes and Career Plans, as well as from the Municipal Councils of Education were also analyzed. The results showed the existence of fragile structures, insufficient number of professionals in ECE units, lack of knowledge about crucial educational data to plan the expansion of vacancies, command and submission relations, inequalities in terms of remuneration and working hours, and the hiring of “other” professionals, not teachers, to work with children.O trabalho apresenta dados de uma pesquisa cujo objetivo geral é analisar como se organiza a gestão da Educação Infantil (EI) e suas relações com a qualidade. Para tanto, foram aplicados questionários em 12 municípios que compõem uma microrregião paulista. Tais questionários visavam ao conhecimento da estrutura das Secretarias ou Departamentos de Educação e das unidades de EI em cada município. Foram analisados, ainda, dados sobre os Estatutos do Magistério e Planos de Carreira, bem como sobre o Conselho Municipal de Educação. Os resultados nos mostraram: estruturas frágeis; número insuficiente de profissionais nas unidades de EI; desconhecimento de dados fundamentais para planejar a ampliação da oferta de vagas; relações de mando e submissão; desigualdades em termos de remuneração e jornadas; permanência de contratação de “outros” profissionais, e não de docentes, para atuar com as crianças. Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2018-04-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/7802010.17648/fineduca-2236-5907-v8-78020FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 8 (2018)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 8 (2018)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 8 (2018)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/78020/47918Copyright (c) 2018 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCorrea, Bianca Cristina2018-07-23T18:13:47Zoai:seer.ufrgs.br:article/78020Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2018-07-23T18:13:47FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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The paper analyzes how the management of Early Childhood Education (ECE) is organized and its relationships with quality. For that, questionnaires were applied in 12 municipalities of a micro-region of São Paulo state. These questionnaires sought to know the structure of the Secretariats or Departments of Education and of ECE units in each municipality. Data from Teacher Statutes and Career Plans, as well as from the Municipal Councils of Education were also analyzed. The results showed the existence of fragile structures, insufficient number of professionals in ECE units, lack of knowledge about crucial educational data to plan the expansion of vacancies, command and submission relations, inequalities in terms of remuneration and working hours, and the hiring of “other” professionals, not teachers, to work with children. |
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